lördag 12 juni 2010

Skottlandsresan

Nu har vi kommit hem från den trevliga resan till Skottland.

Vi bodde på hotell i Edinburgh 4 nätter och hyrde bil.
Maken körde och jag var kartläsare.
Vi körde fel ett stort antal gånger...
Det var mitt fel några gånger (ja, jag ska inte bara skylla ifrån mej), men det berodde också flera gånger på vägarbeten, avstängda vägar och överväxta skyltar.
Men efter lite omvägar och en del svordomar kom vi dit vi skulle utan bucklor på bilen.

Första utflykten gick västerut.
Vi tittade bl.a på ett motormuseum (en av oss var mer intresserad än den andra) och besökte den otroligt pittoreska byn Aberfoyle.


Huvudgatan i Aberfoyle.
Nästa dagstur åkte vi norrut.
Körde bl.a på en 1,6 km lång järnbro som var riktigt häftig!
Alldeles efter den svängde vi av till "Deep sea world", ett akvarium med en massa fiskar, ödlor och grodor.
Det fanns två söta sälar också.
Sen såg vi sjöhästar - ett av mina favoritdjur. Sååå gulliga!!
Den här snyggingen bodde på "Deep sea world".

Vidare norrut, förbi St. Andrews och Dundee, till sagoslottet Glamis Castle:

Tyvärr regnade det hela dagen, men det kan man ju inte göra något åt.

Sista dagen gick vi i Edinburgh. Bl.a på gatan "The Royal Mile" i Gamla stan. Supermysigt med kullersten och små gränder.

Vy över Edinburgs gamla stadsdelar.

Efter det åkte vi till Botaniska trädgården. Även där var en av oss mer intresserad än den andra, men nu tvärsom ;)

På vägen tillbaka blev det en rejäl felkörning, som jag inte vill ta åt mej ansvaret över, men trots att det inte kändes så ett tag, kom vi tillbaka till hotellet till slut.

Sen hade dagarna bara rusat iväg, kändes det som, och det var dags att åka hem. Har nu lämnat in lite bilder för framkallning, så ska jag scrappa lite layouter sen som ni får se i sinom tid.

Kramar från Elisabet!

1 kommentar:

  1. Åhh, vilken härlig resa ni har gjort! Häftiga bilder! Ska bli kul att få se dina LO´n sen när de blir färdiga! :)
    Kramis

    SvaraRadera