söndag 12 april 2015

Beställningskort.

En tjej som jag känner har haft det tufft sista tiden, och nu har hon gått i en samtalsgrupp tillsammans med flera andra.
De kom varandra väldigt nära och fick också ett stort stöd av sina ledare.
När det var dags för att träffas sista gången ville de beställa ett kort av mig till ledarna.

Det fanns en hel del önskemål; en brun nalle, kortet skulle gå i rosa och brunt, refrängen i sången "Bakom mina solglasögon" skulle vara med, det fick gärna vara ett par solglasögon med också, samt att det skulle finnas mycket plats för egen text och namnen.
Ibland har man just rätt sak för ett kort och efter lite letande hittade jag en gammal "pin" som just föreställde ett par svarta solglasögon!!
(Jag är ju annars duktig på att rensa bort saker, men som tur var hade den här sparats.)

Stämpeln kommer från Panduro och jag har färglagt den med akvareller.
Kortet ska fällas upp två gånger, innan man får upp hela insidan med plats för egen text.
Det rosa papperet har jag torrembossat.

 Uppfällt en gång:

Helt uppfällt:


Jag fick veta efteråt att kortet hade uppskattats mycket av både deltagare och ledare, så det kändes roligt :)

Kramar från Elisabet!

6 kommentarer:

  1. Va fint, kul med så många önskningar och att du fixade det :-) Gillar vikningen, den måste jag testa framöver. Ha de bra, kram.

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint kort där du fått med allt de ville. Du kan göra alla slags kort, och allt blir så fint! Synd du inte hade möjlighet att va med på vår påskträff, vi saknade dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Super gulligt kort och vilken rolig vikning.

    SvaraRadera
  4. Anonym12.4.15

    Helt perfekt med texten och solglasögonen. Fint kort med söt nalle. Gillar vikningen och det blev snyggt med det torrembossade. kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev. Förstår att dom blev nöjda :)

    SvaraRadera
  6. Super cute ........lovely work

    SvaraRadera