lördag 3 augusti 2013

Loppisfynd.

Jag har gjort några loppisbesök på semestern, och gjort dessa fynd.
Ett kryddställ, som är tänkt att det ska målas vitt och sen ska brads, dew drops och annat smått och gott i scrapväg förvaras där.


Och ett bord på Erikshjälpen, som passar utmärkt som sideboard i uterummet.
Även det ska målas vitt vid ett senare tillfälle.
(Nu är det ljust mintgrönt. Visserligen en rätt häftig nyans, men det passar inte övrig inredning.)

På en köp och sälj-sida på facebook köpte jag tidigare i sommar en matgrupp, bord och stolar,
till uterummet, som passar till soffan jag fick (!) på soptippen vid ett tidigare tillfälle.
(Vill poängtera att den inte låg i en container, utan stod på en släpvagn som ett par kom med samtidigt som jag var där.)

Roligt att göra fynd!! :)

Kramar från Elisabet.

6 kommentarer:

  1. Riktigt snygga fynd också! Bordet är ju jättesnyggt i den färgen det är i nu. Men passar det inte så gör det inte det. Kul när man kan göra lite fynd ibland! Vi funderar på att dra på loppis imorgon, en stor med 100 säljare. Men eftersom vi ska på festival idag så håller vi det lite öppet. Man vet ju aldrig hur man (Klas) mår imorgon... ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Fina fynd. Loppis är ju till för att hitta något man vill ha ; kram i värmen /bibbi

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd du har gjort! Kryddstället är ju verkligen som gjort för att förvara scrappmaterial i.
    Ha det gott i värmen!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  4. Toppenfynd har du gjort! Finfina grejor som du verkligen kommer att ha nytta av framöver!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig resa ni har haft du och mamman , kul att resa ut och få se någonting annat
    Sen har du ju verkligen gjort fina loppisfynd det är så kul när man känner sig nöjd med det man har handlat.
    Kram Mona

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd!!
    Visst är det roligt att fynda - jag har också haft lite tur i sommar, men inte på loppis utan på klädrea.....
    Ja, egentligen är det min man som är duktig på att hitta åt mig - han är en "keen shopper" - det är inte jag :( Är oftast nöjd med det jag har!!

    SvaraRadera