fredag 4 november 2011

Broderad tavla.

I brist på några nya scrap-alster att visa, lägger jag istället upp en bild på en tavla som jag broderade när jag var 16 år.
(Av någon mycket underlig anledning är det nu 20 år sedan?!?)
Det var på den tiden jag var den enda av mina kompisar som handarbetade :)
Det var mitt första större broderi, och jag minns att jag hade hittat mönstret i min fasters Hemmets Journal.
Garn och aidaväv inhandlades i den lokala garnbutiken.


Jag gillar den fortfarande och den sitter nu i vår hall.

Kram på er!/ Elisabet.

12 kommentarer:

  1. Vackert broderi. Kul att ha saker kvar som man gjort när man var yngre. Finns även minnen kvar i sakerna :) Önskar dej en trevlig helg. kramar bibbi

    SvaraRadera
  2. Så fint! Ja, det var väl lite udda att brodera när man var yngre. Men nu är det trendigt med handarbeten, typ enda gången jag har varit trendig. ;)
    Ja, visst är det konstigt att tiden går så fort? Min lillebror fyller 30 om två veckor. Det är ju väldigt konstigt med tanke på att jag bara är 20?! O=)
    Ha en bra helg!
    Kramar, Linda

    SvaraRadera
  3. Jättefin tavla! Visst är det kul med saker som man gjort när man var ung. Jag började brodera tavlor i 12 års åldern och har kvar några enstaka av dem än idag.
    Ha en toppen helg!!!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  4. Jätte fin!
    Kul att du har sparat den i så många år... Tror att den gör sej bra i ditt hem nu som då!
    Kramar Mulle

    SvaraRadera
  5. Å vilken fin tavla!
    Vi hörs av ang söndagstrippen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbar tavla du gjorde när du var 16 år du var mycket duktig på att skapa redan då:)

    STORT TACK för dina snälla ord om min hatt och hatt ask vännen:) Så snällt av dig och det uppskattas mycket ska du veta:)
    Å du hon gillade det så det behövs inte att du tar henne hårt i örat ha ha ha:)

    Önskar dig en underbar måndag och vecka som kommer, ha det bäst :) Var rädd om dig !

    Massor med kramar från Lilla Inger vännen♥:)

    SvaraRadera
  7. Kul med det man broderade för ett antal år sedan. Snart ska de broderade juldukarna fram!

    SvaraRadera
  8. På söndag åker vi ;0) Längtar!

    SvaraRadera
  9. Hej på dig kära Elisabeth vännen:)
    Så trevligt att du hade hälsat på hos mig och vad GLAD jag blev över dina snälla och trevliga rader:) Det uppskattas mycket ska du veta:)

    Resan var helt underbar syn bara att det alltid ska kosta så mycket energi men det får det vara värt:)

    Har lärt mig att försöka vara positiv det hjälper mig mycket mera en att tycka syn om mig själv eller att klaga:)
    Fast jag lovar dig jag har mina dagar där jag inte klarar av att vara positiv också och jag klagar:) Men vi är inte mera en människor eller hur !!!

    Ta hand om dig du med vännen och ha en underbar dag:)

    Massor med kramar från lilla mig♥:)

    SvaraRadera
  10. Så fint broderat! :)

    Jag försökte ofta brodera när jag var yngre, men jag hade inte tålamod. Min mamma tyckte mycket om att brodera och försökte väl inviga mig i det, men hon lyckades inte riktigt! ;)
    Men det är ju så fint!

    Hoppas att du får en fortsatt bra vecka!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Så mycket fint du gjort sen jag kikade in här senast!Tycker din broderade tavla är himmelskt fin.Så duktig du var och är.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Duktig redan som 16-åring. Så himla kul o ha tavlan kvar, den är jättefin.
    Kram o trevlig helg.

    SvaraRadera