fredag 5 december 2014

Insamling till Cancerfonden.

I början av maj fick min lillasyster diagnosen sarkom -
en relativt ovanlig sort av elakartad cancer.
Nu har hon genomgått en mycket tuff och jobbig
behandling med både cellgifter och strålning,
och nu verkar det tack och lov som att det går åt rätt håll.

Inspirerad av Lilla Pyssel-Inger, som startade en insamling på Facebook,
gjorde jag 10 st criss cross-kort, som jag lade ut till försäljning på Facebook.
Mindre än en timme senare var de sålda och jag fick sen
beställning på ytterligare 13 st!!
Flera personer betalade mer än vad korten kostade, så nu har jag fått in över
2000 kr som jag kommer att skänka till Cancerfonden.

Så här ser korten ut:
Papper från Pion, och egengjord snurrblomma med inspiration av Åsa.

Kramar från Elisabet!

5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att det gick så bra med försäljningen och att du fick så många kort sålda att du fick göra ett gäng till!
    Ett mycket behjärtansvärt ändamål! Fint gjort av dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De är verkligen fantastiskt vackra! Inte konstigt att de gick åt, och att du dessutom fick beställning på fler! Och så himla fint initiativ av dig, fina människa! <3
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Superfina kort med fin blomma. Kul att kunna inspirera. Vilket bra sätt att samla pengar till viktigt ändamål. Jag hoppas att din syster snart får må bra igen o slippa tuffa behandlingar.

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra kort, men ännu vackrare är ju tanken bakom detta! Fint gjort av dej!!

    Stor kram och ett enormt stort och hjärtinnerligt menat krya på dej till din syster!

    SvaraRadera
  5. En fantastisk insats. Jättefint gjort av dig. Förstår att korten blev sålda så snabbt, så fina som de är.
    Önskar din syster Lycka till!
    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera