fredag 2 november 2012

Vacker tomte på senaste julkortet.

Julkort gjort enbart på spillbitar.
Tycker att bilden på tomten är så vacker och stämningsfull!

"Bandet" är gjort av sammetspulver från "You Do".
Man lägger först på dubbelhäftande tejp, och sedan strör man pulvret över.
Överflödet borstar man bara bort, samlar upp på ett papper och häller tillbaka i burken.
Ytan där man strött pulvret blir som sammet.
Pulvret finns i flera färger, och jag har köpt det hos Scrapdraken.



Kramar från Elisabet.

8 kommentarer:

  1. Underbart kort! Precis som du säger, tomten är jättefin! Och kul grej med sammetspulvret. Fast känner jag mig rätt skulle jag haft det överallt efter en användning... (Jag brukar få dammsuga när jag har embossat, det säger väl en del?)
    Ha en jättebra helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men vilket härligt julkort med en superfin bild, oj låter spännande med det där pulvret, måste jag nog ta och testa också :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Så fint kort! Jag har sett mig omkring här och den fina hatten du gjort är så fin. Jag undrar rent av om jag ska göra en själv ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Mysig tomte, snyggt kort. kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Läckert med sammetsbandet, och ett supermysigt kort med en sååå fin tomte!

    SvaraRadera
  6. Det är bra att göra av med lite spillpapper! Och när det blir så här fint är det ju toppentoppen!

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  7. Javisst är det toppen att göra en liten rygg på korten! Jag brukar göra det när jag vill dekorera med blommor på insidan också så det ser snyggt ut ändå när det är ihopvikt :)
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Superfint Elisabet!!
    Gillar också allt fint här nedan, som du gjort medan jag/vi varit ute på äventyr!!
    Ha en skön söndag! Kram!!

    SvaraRadera